Wednesday 8 October 2008

Lister, lister, lister

Jeg sitter og ser på Lydverket på pvr boksen min. Opptak fra tidligere i kveld. For en velsignelse den boksen er for de av oss som er over gjennomsnittlig glad i å få med seg de GODE programmene på tv. Men det til side.

Kveldens program handler om P3sessionsjubileet som var for noen uker siden. Fem år med intimkonserter i studio 19 eller hva det er. Jeg har bare vært det en gang selv. Det var et av de norske banda jeg liker minst som spiller, men jeg var så nyskjerrig på hvordan det var at det var kult likevel. Ralph Myerz and the Jack Herren Band. Men det var nok en digresjon.

Når jeg ser ymse artister spille på jubileumet ute på Ingjerstrang, så skjønner jeg hvor mye jeg savner å spille konserter. Jeg har ikke voldsom erfaring. Jeg har spilt tre ganger. Det er en klisjé, men det er utvilsomt en følelse som er større en det aller meste annet. Så her kommer en kjapp liste over steder jeg håper jeg får spille en gang i løpet av livet mitt.

1. Rockefeller - det har blitt symbolet på å "slå i gjennom" i Norge. Har du fylt rockefeller så kan du klart kalle deg en etablert artist.

2. Ørlandsdagene - Ikke manger her i Oslo som vet hva dette er. Men det er en slags kommunal festival i Ørland kommune ytterst i trondheimsfjorden. Jeg har utelukkende gode minner fra de gangene jeg har besøkt besteforeldrene mine på Ørlandet. Å spille på Ørlandsdagene vil være en flott tur ned memory lane, og INGEN kan feste som trøndere!

3. Gamle Ormelet - En flott og intim scene på nettopp Ormelet(tjøme). Det har etter hvert blitt litt trendy å spille her i løpet av sommeren for artister som vil feriere litt på vestfoldsrivieraen. Det er slett ikke derfor jeg vil spille der, men det er en helt fabelaktig stemning i det gamle trehuset som nærmest bryter sammen når f eks Young Niels skrur forsterkeren opp til 11.

4. Lommedalshallen - litt i samme sjanger som nr 2. Jeg vil spille konsert for fulle hus i bygda jeg kommer fra. Og hallen er nok beste stedet for noe sånt. ;-)

5. Wembley Stadium - Den klart minst realistiske, men faen heller. Hvem er det som ikke har en liten stadionrocker i magan? ;-)

Litt flåsete liste kanskje, men likevel reelle fantasier. Dog er jeg fornøyd om jeg spiller for 50 mann igjen jeg. Og planen er å få gjort noe med det snart! Jeg forventer å se DEG der når den tid kommer.


Johns Bond

No comments: