Wednesday 8 February 2012

#Tweet4tweet

Twitter er det nettsamfunnet som på størst måte har påvirket mitt liv. Og det å i det hele tatt innrømme at et nettsamfunn har påvirket livet mitt føles litt snålt og kleint, men det er nok ikke til å komme utenom at jeg har fått med meg langt mer fra aktuelle hendelser enn om jeg ikke hadde vært der. Det har etter hvert også blitt en del møter med folk jeg har fulgt og hver gang har vært en like stor fornøyelse. Meningsutvekslinger med folk jeg ellers ikke ville nådd har også vært gøy og lærerikt.


Direkte inspirert av selveste Mr. Manic Street Preachers nydelige topp fem liste kommer det her en topp fem Twitter-øyeblikk. Twitter har på mange måter tatt over for uttrykkstrangen som gjør at bloggen har blitt grundig bedratt i snart et års tid. Og for de av dere som ikke har en konto ennå, så er dette en oppfordring om å sjekke det ut. I mellomtiden vil nok frekvensen her på flaten med mer enn 140 tegn trappes opp.


1. Møtte Andreas før første gang. Mannen som er bedre kjent som Freddand og senere Freddandinho har etter hvert blitt min gode venn Andreas og ikke minst stødige bassist i mitt foreløpige navnløse band. Første møte var utenfor Øveriet og anledningen var min audition til hans daværende band. Unge Johnsrud fikk aksept, og et flott halvår på gitar i Humetown før jeg la gitaren på hylla igjen.

2. Da min gode venn Mads gav uttrykk for at jeg hadde formidlet informasjon, lenker og annet stoff fra nettet dagene og ukene etter 22/7, på en måte som var nyttig og til hjelp for andre. Gjennom retweets og egne tweets. Hvis du leser dette Mads, så tusen takk. Det varmet enormt og er nok den flotteste tilbakemeldingen jeg har fått elektronisk noen gang.

3. Var på #teatime besøk hos selveste twitterlegen himself Wasim Zahid og hans flotte familie i mitt kjære Lommedalen. En hyggelig kveld med gode samtaler.

4. Runda 500 følgere. Det er noe grisete og skamfullt over det å innrømme at jeg elsker å få nye følgere. Og ingen grense jeg har passert så langt har vært så tilfredsstillende som de magiske 500. Det er ekstremt tilfredsstillende at folk har lyst til å lese hva jeg uttrykker over 140 tegn. Og jeg blir beæret hver eneste gang det dukker opp et nytt navn i følgerlisten.

5. Losen aka Bjørn Eidsvåg fulgte meg. Ingen øvrig kommentar skulle være nødvendig her. (Tør ikke sjekke om han følger meg fremdeles i frykt for å ha blitt avfulgt.)


1 comment:

Døvle said...

Min nr. 1: Thomas Talseth vs. Cecilie Asker