Sunday 26 November 2006

En kjapp fantasi

Høstkveld, såvidt litt kulde i lufta. Innpakka i varme klær. Skjerf i halsen, vanter på hendene, og lua trukket ned over ørene. I armen har du jenta du vil dele livet ditt med. Ikke bare vil. skal. Riiiiiing klokka er 0700 ser du på nattbordet. Kanskje jeg skal forsove meg i morgen. Så jeg i det minste får se ungen vokse opp. Jeg elsker å drømme. Mye bedre enn å omgås folk i det virkelige liv. Jeg har hørt av flere at de ikke husker hva de drømmer. Det må jo være helt jævlig. Når de ser seg selv i speilet, ser de da den samme personen som meg? Han som fikk dama, redda dagen og alle likte? Eller ser de han med den halvfeite magen, den tiltagende dobbelthaka og det litt for korte eller litt for lange håret. Alt ettersom hvordan man ser det.

No comments: