Tuesday 11 December 2007

Living la vida Local!

Legg merke til topicen jeg var sykt fornøyd med den!

I går kveld fikk jeg den beste sorten for besøk, nemlig uanmeldt besøk. Ketil kom innom og ville ha meg med ut og spise. Litt motvillig var jeg siden det gikk Blackburnkamp på canal +. Men etter hvert lot jeg meg dog overtale. Vi ruslet ikke voldsomt målrettet i retning Frogner og tittet oss om etter et passende sted å innta et måltid mat.

Litt ubesluttsomhet ble straks til sultstyrt desperasjon, så vi dumpet inn på en restaurant du ikke får navnet på.

Vi fikk et bord ca midt i lokalet med forholdsvis rolige naboer. Det var et kjærstepar, en gammel kar og hans mye yngre kamerat, en enslig teaterfyr av en eller annen sort og en barnefamilie. Ketil og jeg satt og pratet om alt og ingen ting som man gjerne gjør når man ikke har sett hverandre på en stund. Og etter hvert skjønte vi at en med lange ører kunne få seg en liten tørr latter her. Den gamle mannen ved siden av fortalte villig vekk om et ene etter det andre med både facinerende og banale digresjoner. dette er dog ikke essensen i det hele.

Det jeg vil fram til er at dette spisestedet var en liten oase. Betjeningen og det øvrige klientellet gjorde at det var rolig, avslappet, høflig og god stemning. Ukens stress ble lagt igjen ved døren. Jeg følte meg hel der inne. Det var godt, og du får ikke vite hvor det er. Det er MIN oase. Gjester vil bli brakt med dersom noen uttrykker ønske om å koble av under min veiledning.


God tur ut!

No comments: