Sunday 24 August 2008

Låter jeg mener noe om om dagen.

Jason Mraz - I´m yours


Få fyren vekk fortest mulig. Dette one hit wonderet er nok det aller verste jeg kan få servert om dagen. Hovedgrunnen er nok den vanvittige overspillinga som har blitt gjennomført. Sangen i seg selv er ikke hatbar om du hører den en enkelt gang. Da glemmer du den og vil aldri huske den to uker etterpå. Men her må det ha forekommet en slags massesuggesjon som har gjort at "alle" liker denne låta. Jeg vil understreke at jeg slett ikke har noe imot denne typen med naivistiske sommerlåter. Det er bare at denne er ikke verdt all oppmerksomheten den får. Og den er VILT overspilt. PLEASE ikke mer Jason Mraz nå folk!


Karpe Diem - Under overflaten


Jeg ble ganske begeistra for Karpe Diem på det første albumet dems. Bortsett fra den håpløse singelen, så var det ganske heite saker. Jeg håper dette skal være "albumselgern" til kidsa og at resten av albumet blir vesentlig bedre enn det her. Det er ikke bra når en artist eller gruppe kommer med noe nytt og du lengter etter tidligere album. Skjerpings karer. Og ikke slipp albumet før det passerer musikksensuren min!


Kid Rock - All Summer Long


Er det en gjenvinning, kopi eller hyllest av "Sweet Home Alabama"? Jeg lander nærmest det siste. Jeg liker at Kid Rock kan bruke noe av det som sikkert har vært med på å forme hans identiet på en ny måte. Det her er det nermeste jeg kan komme til å beskrive som et sample innen rocken. (Jeg holder da utenfor anklager om plagiat siden dette jo er en helt ærlig greie på at han bruker låta) Her mener jeg Kid Rock faktisk treffer blink, og åpner den døra som sikkert mange har vært fristet til å kikke litt inn forbi, men som ingen har turt så langt. Kid Rock har aldri vært akseptert i noen leir, og har gjort som han har villet hele veien. Publikum setter pris på det, og han har bygd opp en god måte å være rebell på. Mer av det her sier jeg!


Nøl ikke med å komme med et bidrag i kommentarfeltet!

No comments: