Sunday 15 March 2009

Jeg vet noe som ikke du vet!

Jeg vet noe om gardistenes hverdag som avslører noe om kongen. Noe mer kan jeg ikke si av hensyn til rikets sikkerhet, men da vet du i alle fall det!


Jeg registrerer at INGEN utesteder i Oslo drives godt. I går var jeg på Gloria Flames. Et velkjent og yndet vannhull for rockenostaligikere såvel som rockehipstere tidligere. Etter at finanskrisa kom så har de "pusset opp" lokalet og endret musikkprofilen for å være mer tilgjenglig. Men hva betyr det? i går var det mindre mennesker enn jeg har sett der noen sinne. Det var elendig musikk og veggene så ut som at de hadde grodd hår. Det var rett og slett alt annet enn inbydende. Jeg sier som a Valla: Æ spyr!

En annen variant av dårlig drevet utested fikk jeg være vitne til i kveld. Admiralen og jeg var ute og tok noen pils på Last Train. Et teoretisk Mekka for rockefans i Oslo. Og musikken i kveld var i og for seg helt grei den, men det jeg reagerer på er måten man legger opp kvelden på. F eks blir det spilt en klart "nachspiel-låt" rett etter to kongelåter med masse tempo og driv. Det her foregår i 0200-tida. altså det som burde vært høydepunktet i løpet av kvelden. Men tilsvarende musikkspilling gjør etter hvert at stedet blir tomt rett før tre. I steden for å hente ut de siste kronene fra trygdede kvasimusikere så velger de heller å sende pengene på dør. Jævla idioter.

Til slutt: I morgen er det comeback konsert for Suicide City. Groupies bes melde seg i kjelleren til fossila mine.

Rock out with your cock out!

No comments: