Thursday 8 October 2009

høstjakta er i gang

Jeg er en høsthater nesten like mye som jeg er en vinterhater. Faen i hælvete så trist det er. Men enkelte små solgløtt finnes også i den mørke hverdagen om man vet hvor man skal se. Og jeg vet hvor jeg skal se. Noe av det beste jeg får er å sitte på buss og trikk eller gå gatelangs for den saks skyld og titte inn i vinduene til folk. Se en seksjon fylt av familiebilder og nips og gjøre seg opp noen meninger om hvilken campingplass denne familien flykter til fra den hektiske storbyen om somrene. Eller se de gamle lysbrennerne ha selskap med sine fossile venner og tenke seg til hva samtalen går i; "Ja jeg liker det best litt hardt jeg da. Og så er det så fint når Harald bruker tommelstappetrikset" Du veit det er streitingene som har mest føkka ting i huet sitt. Flanders på LCD. Den beste underholdningen i høst er den du lager i nøtta di.

No comments: