Thursday 1 October 2009

Ting som skjer i verden

Jeg sitter nå og slapper av foran idiotboksen og summerer opp et og annet som har skjedd i det siste. Som sikkert mange har fått med seg så har mitt kjære Lommedalen klare for kvalifisering for 2. divisjon. Prestasjonen så langt er uten sidestykke i klubbens historie så vidt jeg er kjent med i alle fall. Og skulle det sjukeste skje at Lommedalen slår Frigg i kvaliken så blir det kamper over hele landet neste år. I så fall håper jeg mine sambygdinger og lokale bedrifter kjenner sin besøkelsestid og bidrar med penger så dette blir noe mer enn en one night stand på landets tredje høyeste nivå. Jeg har trua!

Og trua har definitivt Jaa9 og Onkel P om dagen også. Og det med god grunn. Onkel P har en så herlig måte å uttrykke seg på, at jeg som hobbymusiker blir helt satt ut av kvaliteten på tekstene. De som sier at John Olav Nilsen er den nye Jokke kan glemme det. For skal noen sammenlignes med Jokke så blir det Onkel P. Uten konkurranse på tronen i rap på norsk og en livsstil som sier mer enn noen klagete sanger om forstadslivet i Bergen.

Som alltid er jeg opptatt av hva som skjer med landslaget. Og jeg har fulgt den lille debatten som har vært rundt laguttak i kampen mot Sør-Afrika. Enkelte har argumentert med at U-21 spillere bør inn i troppen og at man bør skifte ut de eldre spillerne. Etter mitt skjønn en idiotisk tankegang. Landslaget skal spilles inn over tid med de til enhver tid beste spillerne. Ferdigheter og form avgjør og da spiller det ingen rolle hvor gamle folk er. Mye kan skje på to år og det å satse på en ungutt med potensiale blir helt feil om det er en bedre spiller klar. Men det er egentlig et sidespor til det jeg skal fram til. Jeg leste en artikkel om hvilke spillere som ble vurdert til troppen, men som ikke ble med. Og der stod blandt annet Joshua King til min store overaskelse. 7 minutter a-lagsfotball for united i ligacupen er tydeligvis noe mer enn bare nok en lovende spiller født på nittitallet. Jeg er spent på å se hva som kommer fra denne fyren framover!

Til slutt må jeg si at jeg har fått litt sansen for Ingeborg Gjærum. Lederen for Natur og ungdom er veltalende, velinformert og veldreid. HOT!

No comments: