Thursday 10 May 2007

Langhus 2 - Lommedalen 2

En av mine aller tyngste dager som trener noen sinne har akkurat bikket over i en ny dag. Fem minutter over tolv skal jeg prøve å oppsummere hva som skjedde i kampen i dag.

Fra starten av merket jeg at laget ikke hadde det rette tenningsnivået. Folk kom slentrende med et kvarter igjen til kampstart. Ok, det er ikke deres feil om skyssen kommer for sent, men skikkelig oppvarming kan dere kjøre likvel. Det ser ut til at vi er nødt til å kjøre et mye strengere opplegg med felles oppvarming og oppmøte tidliger. Men dette tar jeg ikke stilling til i dag.

Kampen ble preget av en dommer som ikke var interessert i å delta i kampen. Langhus fikk herje fritt med grisespill og syting. Også vi falt for fristelsen å kleppe ned og slenge med leppa etter hvert, og dommeren tillot alt. Det hele utviklet seg til å bli en parodi på en fotballkamp. Dette skal likevel ikke være noen unnskyldning for vår begredelige innsats, men det tok helt klart motet fra noen og enhver.

Etter hvert fikk også Lanhus vise fram hva de hadde å by på innen usportsligheter og drøying, og nok en gang tillot dommeren alt. Han forkynte at han la til tid, men det tror jeg ikke skjedde i realiteten.

Det er vanskelig å være analytisk når vi har vært gjennom en så miserabel kveld, men alle og en hver må gå i seg selv til neste kamp. Både når det gjelder opplading, tenning, forberedelser og ikke minst deltagelse på kampen neste uke. Legger vi en lignende forestilling for dagen vil vi tape igjen, uansett motstander.

Til sist vil jeg understreke at tempoet på treningene må opp i tiden fremover. Vi klarer ikke ta imot enkle pasninger, klarer ikke presse motstander, og viker unna i duellene i dag. Jeg håper dette er siste gang jeg ser sånt i år.

Jeg vil samtidig føye til at Henrik Traaseth deler dagens mann tittelen med Joakim.

Vi glemmer kampen i dag, men vi glemmer ikke hva vi skal lære fra den. Tre poeng igjen neste uke!

No comments: