Monday 9 February 2009

Konsert - Backyard Babies

Lørdag kveld var Sverre og jeg på årets første, og antagelig en av årets beste rockekonserter. Sverre hadde vunnet billetter gjennom det fabelaktige programmet Pyro på P3. Undertegnede startet dagen med å være vilt selskapssyk (les sykdommen far får etter å ha vært i selskap dagen før). Men vi fikk lurt ned noen øl før vi hastet ned til Rockefeller lettere stresset og med en liten paranoia for at vi kanskje kom for sent.

Vi kom ikke for sent... Men vi har tydeligvis blitt gamliser. Vi kom i goood tid før det dørgende kjedlige oppvarmingsbandet gikk på scenen. Faktisk ble vi begge også bekymret for at det ble veldig lite folk på konserten. Men det vi ikke hadde klart å ta med i beregningen er jo at på rockekonsert så starter man ikke 2100. Man starter så sent som mulig. Uansett, etter en del øl og mye sikling etter deilige rockedamer for min del, så kom gutta på scenen.

Og for en helproff gjeng. Massevis av energi, god lyd og gnistrende spilling gjorde at de kommende x antall minuttene var ekstatiske for vår del. Som gode gamliser stod vi bak lydbordet og koste oss glugg i hjel med de nye skandinavikse rockekongene.



Etter at hitparaden var ferdig og alle de lykkelige tilskuerne var på vei ut så slo jeg kloa i noe av den herlige merchen Backyard leverer. Verdens mest harry hansker er i hus!! Se bare her!



Alt i alt så ble jo dette en legendarisk kveld, med pilsing på Elm Street og den obligatoriske babben på Bislett. Gleder meg til neste konsert allerede. 2009 skal bli konsertenes år for min del!

1 comment:

Anonymous said...

Virka som en kul konsert... Ville du ha AC/DC billetten eller? Jeg husker ikke helt hva vi kom frem til i helgen jeg :p