Thursday 25 September 2008

En tekst

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror likevel
jeg ble temmelig sikkert flørtet med i kveld
En dame som knapt kan finnes i en drøm
Stod foran meg og var herlig og skjønn

Jeg kjente et slag av lyst og behag
det var pulsen som dunket , redd for bedrag
ikke fra henne, men av en slem venn
fantasien min var kanskje løpsk igjen

En kjapp kommentar ville gjort meg til kar
fått en aften med henne på en brun bar
latter og sang, med en pike på gang
lykken i livet på noen få ords sprang

Etterpåklok kan jeg skrive en bok
om hva som skulle blitt sagt og virket så klok
men der jeg stod var jeg bundet av angst
for å få et nei før jeg fikk jaget min fangst

Handling er farlig, fantasien er fri
der kan man drømme om alt som livet kan gi
jeg sparer isteden den skjønneste til
en drøm hvor hun helt sikkert slipper meg inn

No comments: