Tuesday 30 September 2008

Noen tanker jeg har i hodet om dagen

1) Hvorfor feirer ikke kristne, (og andre som tror på et paradis etter døden) i stedenfor å sørge når en person avgår ved døden. Unner de ikke personen å komme til et bedre sted? Og hvorfor blir ikke selvmord sett på som helt naturlig? Alle vil vel ha det bedre enn de har det nå ideelt sett. Og Paradiset skal vel være helt knall etter hva jeg har hørt? Her tror jeg at jeg har bevist at kristendommen betviler sin egen eksistens. Og hver og en betviler sin egen tro. Noen vil kanskje hevde at dette bare er en spydig provokasjon, men det er ment som en humoristisk kommentar om et paradoks jeg ser.


2) Hvordan skal jeg dra i land eksamener etc på BI. Livet er kastet ti år tilbake og jeg er ny på skolen igjen ;-)


3) Blir neste film med Iron Man hetende Iron Man 2 eller Avengers?


4) Er vi på vei inn i Marx definisjon på sosialisme?


5) Når skal den vestlige styreformimperialismen ta slutt? Vår kultur har demokratis om ideal. Jeg ser ingen grunn til at det skal være en universell sannhet at demokrati er best. Og i alle fall så lenge demokratiet ikke er kommet som en følge av krav fra det gjeldende folket.


6) Når blir neste gang jeg spiller konsert? (vil du spille gitar i bandet mitt?)


7) Hvordan blir jeg økonomisk uavhengig resten av livet uten å jobbe knallhardt?


8) Hvor mange er det eeeegentlig som leser det her?


9) Hvorfor er det så mange svensker i Norge som jobber på Seven hele uka, for å gå på Cosmo og henge i Hegdehaugsveien i helgene?


10) Når skal NFF erstatte Åge Hareide? Ingen beundrer folk som er standhaftige om det er av ren dumhet.

1 comment:

liamfuglset said...

1) Fordi livet er en veldig ålreit gave, og det er forferdelig kjipt at jeg antakelig må vente 50-60 år på å se dem igjen.

2) Lese, lese, lese, og atter lese. Og stole på at det ordner seg... :D

3) Iron Man 2 - Avengers

4) Vi får da for God's sake ikke håpe det.

5) Antakelig en god stund til. Uansett om Barack eller McCain vinner.

6) Kjappere enn du aner...!

7) Vinne i lotto. Eventuelt grave opp en sjørøverskatt. Rane en bank kan også funke.

8) Iallefall èn.

9) Spør du meg, så spør jeg deg.

10) Når Åge har en one-night med dama til Sondre Kåfjord. Da er de ikke venner lenger, og vi er kvitt ham. Helst begge to.