Thursday 9 October 2008

lister, lister, lister

Mange har sikkert fått med seg at jeg har starta på journalistikk med økonomi på BI. I den forbindelse har jeg virkelig fått opp øynene, eller skal vi si ørene for hva som skjer på P1.

Der er det et vilt høyt nivå på mye av programmene. Samtidig har jeg jo noen gamle romanser på P3.

Her kommer mine favoritt radioprogrammer akkurat nå.

1) Radioresepsjonen - Det er min type humor, de kan ingen ta i fra meg. Jeg føler at jeg skjemmer bort meg selv når jeg hører på podcasten deres. Det er rett og slett det beste på radio om dagen. Og på høyde med både Karate og Tazte Priv spør du meg.

2) Ukeslutt - Knallgod journalistikk på P1.

3) Herreavdelingen - kun en sending i uka, så jeg må velge tidspunkt å høre på podcasten med omhu. Herreavdelinge bør helt klart nytes på radio, og ikke podcast. Av en eller annen merkelig grunn så klipper de bort ett og annet i podcasten. Slutt med det!

4) FK Fotball - IKKE fk sport. FK Sport er brukbart det og, men det er orginalen som er råest. For enhver fotballelsker bør dette være pensum. Det gjør vondt at programlederne er VIF fans, men det får man leve med her.

5) Stjerneklart - Portretter av interessante mennesker på mandag mellom 22 og 24 på P1. Endelig et program som kommer under huden på mennesker. Viggo Valle er for mange kjent som påskelabyrinten for mange, men her gjør han en minst like god figur.


Nå vet dere hva dere skal gjøre, gå ut og last ned podcastene. Bruker du iTunes så finner du det enkelt gjennom å trykke på Podcaster i iTunes Store.

Kos dere!

1 comment:

Anonymous said...

Artig å lese bloggen din! Kunne godt tenke meg å jobbe med skrivearbeid selv. Vurderer å starte en blogg jeg også, men vi får se. Om du går på BI burde vi jo nesten hilse på hverandre en dag. Jeg bor i Nydalen Allé rett overfor BI-bygget. :)

Har merka det samme med musikk selv. Etterhvert som jeg har blitt eldre har det blitt mer og mer musikk jeg har begynt å sette mer pris på.